Tuesday, January 1, 2013

ALUATURI/FOI DE PLACINTA


Bun gasit dragii mei cititori. Dupa mai multa vreme de amanat in postari pe aceasta pagina, astazi ii acord mai multa atentie si as dorii sa va prezint mai multe tipuri de foi de placinta. Sunt convinsa ca va intrebati cum se face foaia pufoasa sau aluatul fraged. Am pus cateva retete minunate de placinte, tartine si pateuri, asa incat iata si reteta simpla si delicioasa care face ca placintele noastre sa iasa minunate.


Ingrediente pt aluatul choux( de ecler):
(9 eclere sau 18 choux pt profitelor)
100 gr faina alba,
1/4 lingurita sare,
200 ml apa,
100 gr unt,
3 oua

Apa se pune la fiert impreuna cu untul si sarea. Cand au inceput sa clocoteasca se lasa focul mic si se pune faina mestecand repede si continuu. Cand este toata incorporata se da de pe foc. Ouale se bat bine si se pun peste amestecul de faina. Aici eu am folosit un tel pt a desface mai bine ciulamaua groasa de faina si pt a permite oualelor sa se incroporeze rapid fara ase coace. Procesul dureaza cam 2 minute.
Eu am folosit pt forma lor tava de copt briose. Am uns-o cu ulei,  si in fiecare compartiment ( cele 9) am pus cate o lingura de aluat. Este bine ca lingura sa fie umezita de fiecare data. Se pune mai usor aluatul si nu se lipeste de lingura. Se vor marii in dimensiuni cam de 4 ori. Forma pe care, totusi, doriti sa o dati eclerelor va apartine. Eu am ales in felul acesta, ceva mai simplu.

Se pun la copt in cuptorul pre-incalzit la 200 de grade timp de  25 de minute, pana devin rumene. Cand sunt gata se scot din forma si se pun la racit pe un gratar. Se pot umple cand sunt complet reci.


Daca nu doriti sa folositi toate carcasele de eclere, dupa racire se pot pastra intr-o cutie de plastic ermetic inchisa, la rece/frigider timp de 1 saptamana.



FOAIE SIMPLA DE PLACINTA

Este o reteta deosebita ,deoarece aluatul va iesii in mai multe foi,  insa se foloseste doar grasime vegetala, adica ulei, in acest caz. Se preteaza la placinte cu mere, dovleac, de praz sau branza sarata. 

Ingrediente:

1 cana ulei ( 250 ml) de floarea soarelui,
125 ml apa calduta,
1/8 lingurita sare,
faina cat cuprinde ( pt un aluat moale )


Din cana cu ulei se ia jumatate din cantitate si se pune intr-un castron mediu. Peste jumatatea de ulei ramasa in cana se agauga apa calduta si totul se toarna intr-un castron mare. Se pune sarea apoi faina treptat, framantandu-se bine. Faina se adauga pana cand aluatul este moale si nu se mai lipeste de degete. 
Peste uleiul din castronul mic, se pune faina cat sa devina totul o ciulama mai consistenta. Nu foarte groasa, atentie.

Cand aluatul este gata framantat, se intinde intr-o foaie destul de subtire, pe blatul de lucru. Se lucreaza in permanenta cu faina in prelucrarea aluatului pe blatul de lucru. Cand este intinsa completa, se pune peste ea toata ciulamaua de ulei si faina, intinzandu-se complet, pe toata suprafata foii. Se ruleaza si totul se lasa la rece timp de 2 ore.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...