Sunday, December 2, 2012

ROUNDLY ECLAIR / MINI ECLERE


Zilele acestea am pregatit ceva cremos si delicios. Sunt convinsa ca veti dorii si dvs. Este o idee simpla, gustoasa si excelenta pt masa de Craciun.

Carcasa de ecler este extrem de simpla, iar tipul de umplutura va apartine. Eu am ales astazi ceva clasic.

Ingrediente pt aluatul choux( de ecler):
(9 eclere) 
120 gr faina alba,
1/4 lingurita sare,
200 ml apa,
100 gr unt,
3 oua

Apa se pune la fiert impreuna cu untul si sarea. Cand au inceput sa clocoteasca se lasa focul mic si se pune faina mestecand repede si continuu. Cand este toata incorporata se da de pe foc. Ouale se bat bine si se pun peste amestecul de faina. Aici eu am folosit un tel pt a desface mai bine ciulamaua groasa de faina si pt a permite oualelor sa se incroporeze rapid fara ase coace. Procesul dureaza cam 2 minute.
Eu am folosit pt forma lor tava de copt briose. Am uns-o cu ulei,  si in fiecare compartiment ( cele 9) am pus cate o lingura de aluat. Este bine ca lingura sa fie umezita de fiecare data. Se pune mai usor aluatul si nu se lipeste de lingura. Se vor marii in dimensiuni cam de 4 ori. Forma pe care, totusi, doriti sa o dati eclerelor va apartine. Eu am ales in felul acesta, ceva mai simplu.

Se pun la copt in cuptorul pre-incalzit la 200 de grade timp de  25 de minute, pana devin rumene. Cand sunt gata se scot din forma si se pun la racit pe un gratar. Se pot umple cand sunt complet reci.

UMPLUTURA:
crema din lapte cu vanilie,
frisca batuta,
ciocolata pt glazura.

Va doresc pofta buna!!!!


NOTA: Daca vi se pare ca toata compozitia are prea multa grasime puteti reduce cantitatea de unt cu 20%. 

Daca nu doriti sa nu folositi toate carcasele de eclere, dupa racire se pot pastra intr-o cutie de plastic ermetic inchisa, la rece/frigider timp de 1 saptamana. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...