Friday, May 11, 2012

OSTROPEL DE PIEPT PUI


OSTROPEL DE PIEPT DE PUI







Ma bucur sa va regasesc si astazi o minunata reteta de mancare romaneasca. Tocmai am dat-o la o parte de pe foc. O minunatie. Pt cei care iubesc rosiile si usturoiul este mancarea favorita. Marturisesc ca a mea este!








Asadar astazi invatam sa facem 
OSTROPEL DE PUI:


Avem nevoie de:
500 gr pipet de pui ( in os si cu piele de preferat)
400 gr rosii in bulion
140 gr bulion de rosii
sare, piper negru macinat
4 foi de dafin
8 catei mari de usturoi
3 linguri de faina
1 ceapa mare
100 ml ulei (pt prajit)


Mod de preparare:


Aceasta reteta am schimbat-o de cateva ori pana a iesit asa cum este aici descrisa. Sotul meu este iubitor de rantas si am facut-o pe gustul familiei. Daca nu va place rantasul am si varianta fara. O voi publica la cometarii.


Bun...tocam ceapa marunt si o punem la calit,cu putina sare,  la foc potrivit in cei 100ml de ulei. O lasam sa se caleasca pana ce capa o culoare aurie, apoi  punem cele 3 linguri de faina si amestecam repede pt a nu se face cocoloase. Separat in alt vas avem pregatit sosul de rosii astfel. Rosii in bulion le facem puree cu blender-ul si peste ele adaugam bulionul pt a avea o pasta omogena.
Dupa ce am lasat 2-3 minute faina sa se incorporeze in ceapa, adaugam rosiile si mestecam repede. De asemenea reducem intensitatea focului, aproape de minim.


Pieptul de pui se pune la fiert  separat inainte de a incepe sosul. Am spus ca este de preferat sa aiba os si piele pt un gust mai bun. La fiert se aduga putina sare.. Dupa ce s-a fiert se taie fasii si se adauga in sosul de rosii mai sus descris  si 5 polonice din apa in care s-a fiert pieptul de pui. Se lasa la foc mic sa dea in cateva clocote.Trebuie mestecat continuu.  
Peste toate, la final, se pune usturoiul tocat marunt si piperul. Se gusta de sare si daca este gustos si echilibrat in condimente se opreste focul.


Se serveste cu puree de cartofi  si salata verde.





2 comments:

  1. Dragii mei cititori v-am promis si varianta fara rantas.
    Asadar punem la calit pasta de rosii mai sus decrisa, cu sare si foi de dafin. Respectati aceleasi masuri insa eliminati ceapa si faina. Restul metodei de preparare este la fel.

    Este delicios si in acest fel!

    Succes!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...